Kamperen tussen 10.000 pubers? Liever niet, vindt een steeds groter deel van de festivalbezoekers. Op die behoefte aan luxe en comfort speelt G3 Presents wereldwijd in met tijdelijke accommodaties voor grootschalige evenementen.

Met je hele hebben en houwen richting de camping van een evenement. Het heeft misschien z’n charme, maar het is ook een gedoe. “Die moeite willen we wegnemen”, vertelt Bas Redhead van G3 Presents. Het bedrijf boekte in drie jaar tijd al enorme successen. Waar het begon met het leveren van tenten, slaapzakken en luchtbedden, biedt G3 Presents nu complete uitklapbare “hotelbelevingen” inclusief volwaardige bedden en elektriciteit aan landen over de hele wereld, inclusief op- en afbouw.

Overzee zakendoen

“De afgelopen drie jaar hadden we vooral veel muziekevenementen als klant”, zegt Redhead. “De grootste is Tomorrowland, een van de grootste internationale dance events ter wereld, georganiseerd door ID&T. Zij organiseren ook TomorrowWorld in de Verenigde Staten. Ook daarmee doen we zaken. En in 2015 leveren we aan Tomorrowland in Brazilië.” G3 Presents doet dus goede zaken overzee. Maar het kan altijd beter en daarin kan het Oranje Handelsmissiefonds (OHMF) een verschil kan maken. “Transport over de Atlantische Oceaan duurt vijf weken, is duur en slecht voor het milieu”, legt Redhead uit. “Als we onze organisatie deels in de VS kunnen vestigen, biedt dat operationeel tal van voordelen.”

Tour de France

Concrete vragen aan de partners van het OHMF: introducties bij grootschalige partijen buiten de muziek- en sportwereld in de VS en Canada; ondersteuning bij internationaal zakendoen; strategisch en financieel advies om interessante (internationale) partijen toe te voegen aan het portfolio. Eén introductie via het OHMF is al hoopvol. “Via de organisatie van het OHMF kregen we een introductie bij de organisatie van de Tour de France, waarvoor we nu de accommodatiebehoeften gaan onderzoeken. In Utrecht, waar de start plaatsvindt, maar wellicht ook op andere plekken van het parcours. Dat zou te gek zijn.”

Flexibiliteit en vernuft

“We kennen inmiddels aardig onze weg in het evenementencircuit. Daarom focussen we nu ook op andere accommodatiebehoeften.” Redhead doelt op gesprekken met bijvoorbeeld een grote projectontwikkelaar in het Midden-Oosten over tijdelijke accommodaties voor bouwvakkers. En op de middellange termijn wil G3 Presents onderzoeken welke accommodatiemogelijkheden men kan bieden voor noodhulp. “Die tentenkampen die je ziet in het journaal zijn niet meer van deze tijd”, besluit hij. “Ik denk dat wij een rol kunnen spelen in het aanbieden van slimmere oplossingen.” Genoeg groeiambities dus. Met de hulp van het OHMF hoopt Redhead de bedrijfsfilosofie nog beter te kunnen uitdragen. “We zijn allang niet meer alleen het bedrijf van die tentjes. We bieden een volwaardige leefruimte, vol flexibiliteit en vernuft.”